Klaipėdos uostas žingsnis po žingsnio rengiasi vienam didžiausių projektų uosto istorijoje – pietinės uosto dalies išvystymui. Projektuotojai jau ėmėsi darbo ir planuoja konkrečius sprendinius, apimančius 100 hektarų teritoriją. Dar šiemet viliamasi turėti ir statybą leidžiantį dokumentą. Paraleliai aktyviai mezgami ryšiai su investuotojais, norinčiais čia vystyti veiklą.
„Pietinės dalies išvystymo projektas – stiprus Klaipėdos uosto yris į priekį. Kartu tai ir nemenkas bei svarbus žingsnis visai šaliai, nes kiekvienas sprendimas šioje teritorijoje reiškia naujas darbo vietas, didesnę finansinę grąžą valstybei, investuotojų dėmesį, kurį jau jaučiame. Projektinių pasiūlymų rengimo etapas yra labai atsakingas ir svarbus etapas. Projektuotojų ir mūsų, Uosto direkcijos, kaip projekto šeimininkės, laukia nelengvas, tačiau auginantis darbas: įvertinti esamą situaciją, rasti kompleksiškus sprendinius bei suderinti skirtingų šalių interesus. Šiam darbui esame pasirengę“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Projektuotojams, planuojantiems pietinės uosto dalies sprendinius, iškeltos konkrečios užduotys. Rangovai turi suprojektuoti ne mažesnį nei 200 m pločio įplaukimo kanalą, laivų apsisukimo ratą, ne mažesnę kaip 1 300 m ilgio krantinę, 110 kV elektros energijos perdavimo oro linijos Marios–Juodkrantė atkarpos demontavimo ir naujos požeminės kabelinės elektros linijos įrengimo sprendinius, taip pat sprendinius, kurie patenka į dujotiekio apsaugos zoną, parengti inžinerinių tinklų kanalus, reikalingus konteinerių terminalui, įskaitant ir elektros energijai tiekti nuo kranto reikalingiems elektros kabeliams ir kt.
Parengti projektinius pasiūlymus ir darbą baigti gaunant statybą leidžiantį dokumentą rangovas įsipareigojo iki šių metų pabaigos.
Lygiagrečiai su šiuo etapu mezgami ryšiai ir su galimais investuotojais. Klaipėdos uostas jau oficialiai paskelbė kvietimą teikti paraiškas, reiškiančias susidomėjimą investuoti į šį projektą. Žinia paskleista tiek vietos, tiek užsienyje veiklą vykdantiems uosto terminalų operatoriams, pramonės plėtotojams ir investuotojams. Kvietime apibrėžtos numatytos komercinės sąlygos ir siūloma viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės struktūra.
Šiuo metu Klaipėdos uostas susiduria su teritorijų plėtrai stygiaus problema. Pietinės dalies išvystymas atvers kelią kurtis naujiems terminalams, pritraukti investuotojų iš užsienio bei priimti didžiausių parametrų laivus.
Pietinės uosto dalies išvystymas taip pat yra gera žinia ir pramoginės laivybos atstovams, kurie dabar susiduria su vietų laivams stygiaus problema regione. Numatoma, kad pietinių vartų komplekse bus sukurta marina, kur galės būti švartuojami apie 500 pramoginių laivų.
Projektinių pasiūlymų rengimas, atlikus konkursines procedūras, patikėtas bendrovei „Aplan“ kartu su subtiekėju „Haskoningdhv Nederland B. V.“. Sutarties vertė 706 640 Eur su PVM.